Pagina's: 386
Gepubliceerd in 2012
Uitgegeven door Macc
ISBN: 9490767115

Demonenbloed

Demonenbloed

Rowarn lijkt een gewone jongeman, maar van jongs af aan heeft hij al gewelddadige uitbarstingen. Op een ochtend wordt hij wakker in het woud, met naast zich het lijk van een vreselijk toegetakelde jonge vrouw. Al snel beschuldigen de bewoners van de nabij gelegen stad Rowarn van de recente moorden en ze eisen vergelding.
Rowarn kan zich echter niet herinneren, dat hij de moord begaan heeft. Op zoek naar antwoorden, ontdekt hij wel dat hij een duister verleden met zich mee draagt. Als een groep ridders het vredige dal verstoort, op zoek naar rekruten voor de allesomvattende oorlog in de buitenwereld, krijgt Rowarn de kans om als dienaar van hun aanvoerder mee te reizen. Deze charismatische veteraan blijkt al snel ook een duistere, meedogenloze zijde te hebben.
Alle ervaringen op zijn reis stalen de jongeman om zijn zoektocht naar waarheid en wraak voort te zetten. Maar er zijn geheimen die je beter kunt laten rusten, en soms kan de waarheid dodelijk blijken.
Het verdere verloop is vrij klassiek: Rowarn, een ietwat ongewone dorpsjongen die beschermd is opgegroeid in een afgelegen, idyllisch dal, ziet zich genoodzaakt om zich in de strijd tussen goed en kwaad te mengen. Hij vertrekt met de groep ridders en de andere rekruten op weg naar Ardig Hal, wat uiteraard met de nodige problemen gepaard gaat. Intussen oefent hij zijn krijgskunsten, waar hij verrassend goed in blijkt te zijn.

Epische Fantasy

Meeslepend verhaal met een rijke achtergrond en goed uitgewerkte personages. Soms is het verhaal wat voorspelbaar, wat het een bijna traditioneel standaard episch verhaal maakt.

Het kan beter

De beschrijvingen zijn soms wat te uitgebreid, zoals de omgevong of de ervaringen van het hoofdpersonage. Daarnaast zijn sommige gebeurtenissen helaas al van mijlenver te voorspellen, waardoor het boek net die sprankeling mist die het een niveau hoger zou tillen. Zietsch’s schrijfstijl is toegankelijk en past bij de toon van het verhaal, maar qua redactie en vertaling heeft men hier en daar wat steken laten vallen.