ISBN: 9024556236

De Schaduwgrens
De Schaduwmars
Schaduwval
Schaduwhart

Schaduwval

Het lot heeft Barrick en Brionie, de koninklijke tweeling van het Huis Eddon, zwaar getroffen. Hun vader, Koning Olin, wordt gegijzeld door de wrede autarch van Xis, hun oudere broer, Prins Kendrick, is vermoord, en de toekomst van Zuidermark ligt in de jeugdige handen van de prins en de prinses. Hun vaderland wordt met de ondergang bedreigd, en tot overmaat van ramp moet de tweeling vluchten voor de verraderlijke Hendon Tollij, die zich opwerpt als beschermer en tijdelijke behoeder van Zuidermark, maar die eropuit is om zich de troon toe te eigenen. Tijdens zijn vlucht belandt Barrick achter de Schaduwgrens en sluit daar een reeks wonderlijke vriendschappen. Zoals met de oude koning van de Qar, het elfenvolk dat Kasteel Zuidermark belegert. De elfenkoning biedt aan de jonge prins te helpen, maar de prijs die Barrick daarvoor moet betalen is gruwelijk en onomkeerbaar. Ondertussen vergaat het Brionie niet veel beter. Na lange omzwervingen belandt ze in Tessis, aan het hof van Koning Enander, waar niets is wat het lijkt en waar ze haar leven niet zeker is. Net als Barrick probeert ze wanhopig hulp te vinden voor haar bedreigde vaderland, maar de tijd dringt, en de Qar deinzen voor niets terug in hun zoektocht naar het geheim dat rust onder Kasteel Zuidermark. Een geheim dat niet alleen - letterlijk - van levensbelang is voor de Qar, maar dat allesbepalend zal blijken te zijn voor de volkeren van heel Eion en Xand.